Sunday 21 February 2010

Bodysuit suit


מזה זמן מה בגדי הגוף מככבים על מדפי החנויות. לי עצמי יש בארון מספר בגדי גוף, שרידים מהתקופה בה פקדתי את שיעורי הבלט באופן קבוע. איני מרבה ללבוש אותם וזאת בעיקר משום שחסרים להם את התיקתקים הכה חיוניים שם למטה אי לכך לבישתם הופכת את החיים המסורבלים ממילא למסורבלים עוד יותר.
מסתבר שבאנגלית ישנן מילים נפרדות לשני סוגים של בגדי גוף: מילה עבור בגדי גוף המשמשים לצרכים אתלטים (leotard ) ומילה אחרת עבור בגדי גוף לשאר המטרות (bodysuit). דרך אגב יש גם מילים נוספות לתיאור בגד גוף המכסה גם את הרגליים (Unitard) או כזה העשוי ויניל (Catsuit) ואף כזה העשוי מגרביון (Bodystocking), מה שגרם לי להרהר על דלות השפה העברית בכלל ובתחום האופנה בפרט. בכל מקרה על פי ויקיפדיה בגד הגוף (bodysuit) מיועד ללבישה עם מכנסיים/ חצאית, כהלבשה תחתונה או כפריט יסוד. כנראה שהערך לא ממש עודכן מאז עלייתה של ליידי גאגא לשילטון, אשר שברה את כל החוקים (כמובן שלא רק את חוקי הבגד גוף) והחלה ללבוש את בגד הגוף כבגד בפני עצמו. ממש כך.


It's been a while since the bodysuits did their comeback. I have a few bodysuits myself from the days I used to dance but I don't wear them very often as they are not so comfortable.
In Wikipedia it is written that :"A bodysuit may be worn as a top for the smooth line it gives or because it cannot become untucked from one's trousers or skirt. They may also be worn by men and women as underwear, activewear, or foundation garments. Unlike the similar leotard, a bodysuit is not a form of athletic wear." I guess there was no update since Lady Gaga took over,
she broke all the rules and began wearing a bodysuit just the way it is. As simple as that.







No comments:

Post a Comment